מה עושים כשהשכן מסרב לתקן רטיבות

אם יש רטיבות בבית אתם חייבים לפתור אותה באופן מיידי. ככל שתתעכבו יותר יש סיכוי טוב שהתיקון שלה יעלה לכם יותר בהמשך ובמקרה כזה גם איכות החיים שלכם תינזק מאוד עד לטיפול. הבעיה היא שלעתים הרטיבות בכלל לא באחריותכם אלא מגיעה מהשכן בקיר המשותף. מה עושים אם הוא לא רוצה לתקן את מה שנגרם?

האם אתם בטוחים שהוא אשם?

לפני שאתם מחליטים שהוא זה שצריך לתקן את הרטיבות אתם חייבים לזכור שלא בטוח שהוא אשם. יכול להיות שסכסוכים בין שכנים יגיעו לקווים יותר לוהטים בהמשך בעיקר כאשר הבעיה מחריבה את איכות החיים שלכם, אך אתם צריכים לשמוע את הדעה שלו. יכול להיות שהוא לא אחראי לבעיה ורק אינסטלטור יוכל לספר לכם מי אחראי על הנזק. יכול להיות שצינור המים שלו הוא זה שהתפוצץ או סובל מנזילה קטנה אך מציקה, אך לא הוא האשם בה אלא דווקא אתם. בכל מקרה זה הבסיס להמשך הפעילות שלכם בנושא ותדעו שאתם צריכים שיהיו לכם הוכחות לאשמה שלו.

אפשר לפנות למפקח מקרקעין

אם יש לכם שכן שמסרב לתקן רטיבות אתם חייבים לפנות למפקח על המקרקעין. המפקח על המקרקעין אחראי על המחייה בבתים משותפים והוא יכול להיות מוסמך ממש כמו שופט לפסוק מי צריך לתקן את הנזילה. כמובן שלא תמיד הוא יוכל לעזור ולכן חשוב מאוד שתזכרו כי יש לפנות אליו כמה שיותר מהר כדי שתוכלו להמשיך את ההתעסקות בנושא בשלב מוקדם אם הוא לא יעזור. חשוב לזכור כי בדרך כלל כדאי לטפל בנזילה כדי לא להיות בלחץ של זמן ולשמור את כל הקבלות על התיקון, ולאחר מכן אפשר לתבוע אותו בבית משפט אזרחי.

שכן שמסרב לתקן רטיבות

פנייה לעורך דין אזרחי

הפנייה לבית משפט אזרחי היא המוצא האחרון שלכם. בסופו של דבר כל אחד יכול לתבוע את השכן שלו על נזילה אך אם לא יהיו לו הוכחות מספקות לא בטוח שהוא יוכל לקבל את מבוקשו גם אם הדבר צודק בעיניו. פנייה לעורך דין אזרחי במצב שבו יש שכן שמסרב לתקן רטיבות הוא לא מקרה קיצון וזה קורה כמה פעמים בשנה. עם זאת בדרך כלל אם יש מצב בו יש שכן שמסרב לתקן רטיבות הוא לא נגמר בבית המשפט אלא הרבה לפני.


כתיבת תגובה