מהי מלטשת אקסצנטרית

המלטשת היא אולי לא כלי העבודה הכי מפורסם שיש אך היא יעילה במיוחד וכדאי שתכירו אותה. מלטשת עושה פעולה די פשוטה ממש כמו שמה, היא מלטשת, אך יש כמה סוגי מלטשות. מלבד מלטשת מקיטה או סוזוקי, כלומר בלי קשר ליצרנים עצמם, יש גם מלטשת אקסצנטרית. זה הזמן להבין מה ההבדלים בין המלטשות הללו ומי מהן טובה יותר.

מהי מלטשת אקסצנטרית?

מלטשת אקסצנטרית דומה מאוד למלטשת רגילה אך ההבדל הוא בנקודת הסיבוב שלה. בעוד מלטשת רגילה מסתובבת סביב הציר שלה, מלטשת אקסצנטרית מסתובבת סביב נקודה שאינה במרכז המשטח. יכול להיות שזה לא מובן לכם לחלוטין אך אחרי שתראו את התוצאות של אותה מלטשת תבינו מדוע היא שונה ממלטשת רגילה. מלטשת אקסצנטרית יכולה להיות יעילה יותר כי היא מאפשרת ליטוש באופן שונה ממלטשת רגילה הן בשטח הליטוש והן באיכות שלו.

ליטוש בשטח גדול יותר

מלטשת אקסצנטרית יכולה ללטש שטח גדול יותר. הליטוש היעיל והטוב יותר נוצר כתוצאה מהגדלת שטח הסיבוב שלה על ידי חפיפה טובה יותר בפעולה השיוף. דמיינו שרדיוס השיוף אצל מלטשת רגילה הוא בגודל מסוים והוא לא יכול לחרוג ממנו, אך מלטשת אקסצנטרית, בשל מרכז הסיבוב שלה שאינו במרכז המשטח, יכול להיות גדול יותר. זה חוסך בזמן עבודה רבה ולמרות שזה נשמע כמו הבדל קטן, ההבדל הזה יהיה משמעותי מאוד לבעלי מקצוע שמתעסקים בליטוש באופן ניכר מיום העבודה שלהם.

מלטשת מקיטה

הפעולה שלה טובה יותר

מעבר לכך ששטח השיוף יהיה גדול יותר פעולת השיוף עצמה תהיה טובה יותר. זה אומר שאחרי שתגעו בעץ ששויף על ידי מלטשת מקיטה אקסצנטרית או מכל יצרן אחר אתם תראו שהתוצאה חלקה במיוחד. חשוב להבין את העיקרון שעומד מאחורי הפעולה שלה: מלטשת רגילה מסתובב אך ורק סביב עצמה ולכן היא חוזרת על אותם המקומות שוב ושוב. צורת השיוף בשל הפעולה הזו תהיה בצורה מסוימת שיכולה לגרום לעץ לקווים שאינם חלקים לחלוטין. לעומת זאת מלטשת אקסצנטרית מסתובב גם סביב עצמה וגם סיבוב נוסף סביב מרכז המלטשת, וכך הגימורים בסופו של דבר יפים וחלקים יותר.


כתיבת תגובה