איטום בריכות שחייה ביתיות

לא פשוט לאטום בריכת שחייה אך מצד שני זו לא משימה כשמבצעים אותה עם קבלן איטום מנוסה. לצד קירות חיצוניים וגגות גם בריכות שחייה חייבות להיות אטומות כי אם לא הנזקים יכולים להיות גדולים. על אלו נזקים מדובר וכיצד אפשר לאטום בריכת שחייה ביעילות?

למה חשוב לאטום בריכות שחייה?

איטום בריכות שחייה היא משימה חשובה במיוחד כי אם היא לא תהיה אטומה המים שנמצאים בתוכה יכולים להגיע אל החלק החיצוני שלה. אולי נדמה לכם שהבריכה עשוית הבטון אטומה לחלוטין אך בטון הוא ממש לא חומר אטום ואת זה אפשר להבין כיוון שיש צורך לאטום גם גגות בטון במגזרים השונים. בבריכת שחיה המצב עוד יותר מסובך מכיוון שהמים נמצאים בתוכה כל הזמן מה שלמעשה מצריך איטום איכותי במיוחד. ללא האיטום גם האדמה סביב הבריכה יכולה להיות לחה וזה יכול לפגוע במרצפות, בדשא או בדק, וגם קירות הבריכה יכולים לסבול מרטיבות ובכך להיות לא יציבים.

כיצד מתבצע איטום בריכות שחייה?

איטום בריכות שחייה חייב להתבצע כבר בשלבי הבנייה הראשוניים. אי אפשר לבצע את האיטום כאשר המים נמצאים בבריכה ולכן היא צריכה להיות מוכנה ואטומה כבר כאשר ממלאים אותה בפעם הראשונה. את האיטום מבצעים על ידי חומרים גבישיים כאשר השימוש בחומרים הללו נפוץ גם במאגרי מים שונים. חומר גבישי לאיטום הוא למעשה חומר שברגע שהוא נוגע במים הוא מתנפח וכך למעשה הוא חוסם את מעבר המים. החומרים הללו יעילים מאוד ולאחר מכן מורחים גם חומרי איטום משחתיים נוזליים שיעזרו לשפר את המצב.

איטום בריכות שחייה

האם יש צורך לחדש את האיטום?

לא משנה עד כמה אותה שיטת איטום בריכות שחייה הייתה יעילה, היא לא יכולה להחזיק מעמד לאורך זמן. בסופו של דבר יש צורך לחדש את האיטום אחרי כמה שנים אך ככל שהאיטום יהיה טוב יותר בפעם הראשונה כך למעשה יהיה צורך לחדש אותה אחרי פרק זמן ארוך יותר. חידוש איטום לבריכות שחייה מתבצע רק לאחר שמנקזים את המים ובודקים מה מצב הבריכה. לא כדאי לחכות שיהיו דליפות או נזילות כי אז התיקון יהיה יקר יותר.


כתיבת תגובה